Laturetki 50-v

Kamanan yläaula 10.2. - 11.3.2007 Keuruu-Multia laturetki täyttää maaliskuussa 50 vuotta. Keuruun museon yläaulassa avautuu helmikuun alussa näyttely, joka esittelee laturetken kehityksen yhdeksi maamme merkittävimmistä hiihtoretkistä. Keuruu-Multia laturetken osallistujamäärä on vuosien saatossa kivunnut muutamasta sadasta jopa yli 3 000:een ja se on kolmesti hiihdetty valtakunnallisena laturetkenä. Laturetken ovat taivaltaneet muun muassa presidentti Urho Kekkonen sekä monet ministerit, maaherrat, kansanedustajat ja kenraalit. Kymmenen vuotta sitten alkoi perinne myös perheen pienimmille järjestetystä lasten laturetkestä, jonka suosio on vahvassa nousussa. Keuruu-Multia laturetket ovat ennen kaikkea maisemista, yhdessäolosta ja hiihdosta nauttimista. Taistelumielialaa löytyy kuitenkin hiihtäjiltä, jotka yrittävät sivakoida Keuruun ja Multian välin edestakaisin; matkaa kertyy tällöin kaikkiaan noin 50 kilometriä. Näyttely avoinna joka päivä klo 10–18. Vapaa pääsy.

Aukioloajat

Keuruun museo on avoinna
ti - pe klo 11–16.

Perjantaina 8.3. pidennetty aukiolo klo 18 asti.

Talvinäyttelyihin vapaa pääsy.
Kesänäyttelyyn pääsymaksu  8 €/5 €. Alle 18-vuotiaat ilmaiseksi.

Museon toimisto
museo@keuruu.fi

museokortti logo sloganilla
Meille käy museokortti!

Löydät meidät myös Facebookista

- ja Instagramista!

- sekä Youtubesta!

Keuruun museo on esteetön.

Museonjohtaja

Laura-Kristiina Moilanen